پاور بیآی یک ابزار قدرتمند هوش تجاری (Business Intelligence) از شرکت مایکروسافت است که امکان تحلیل، تجسم و گزارشگیری از دادهها را فراهم میکند. این ابزار توانایی یکپارچهسازی دادههای ناهمگون از منابع مختلف را دارد و به کاربران اجازه میدهد تا گزارشها و داشبوردهای تعاملی و بصری ایجاد کنند برای مثال سی آر ام و تلفن و پیامک و حضور و غیاب و حسابداری و همه این سیستم ها در یک جا تجمیع پیدا می کند.
در این فاروم، نحوه تهیه گزارش با استفاده از پاور بیآی و دادههای سیستم سیموتل آموزش داده میشود. در حال حاضر این گزارشها با استفاده از فایلهای اکسل تهیه میشوند، اما پاور بیآی امکان اتصال مستقیم به API و بهروزرسانی خودکار دادهها را نیز فراهم میسازد.
یک فایل zip برای شما آپلود میشود که شامل یک فایل پاور بی آی طراحی شده و آماده هست به همراه دو فایل excel که خروجی سیموتل را کافیست در این فایل های اکسل قرار دهید در ادامه آموزش کامل ارائه میشود.
BI-simotel (2).zip (270.5 کیلوبایت)
فایل پاور بی آی سه شیت دارد که دو شیت اول از فایل quick report اطلاعات را میخوانند و شیت آخر از فایل queue details، آموزش خروجی گرفتن از سیموتل و آپلود در پاور بی آی در قسمت زیر آمده است.
مثال از خروجی نهایی شیت اول:
برای فایل های ورودی این شیت لازمه از منوی سمت راست سیموتل reports > quick report تاریخی که لازم دارید را مشخص میکنید و گزینه save data میزنید تا در بخش archived قرار گیرد و سپس از archived فایل اکسل را دانلود کنید
این اکسل با این ستون ها به شما خروجی میدهد مقادیر اکسل quick report را پاک کرده و مقادیر اکسلی که از سیموتل دریافت کرده اید را کپی کرده و در فایل quick report پیست کنید و فایل را save کنید
برای فایل اکسل queue details هم همین کار را انجام دهید.
مسیر گزارشگیری فایل queue details:
reports > advanced report
نمونه فایل خروجی:
بعد از اینکه فایل های اکسل کامل شد باید در پاور بی آی این فایل ها مسیر دهی و refresh شوند.
فایل پاور بی آی را باز کنید از منوی بالا گزینه transform data کلیک کنید
در این تب جدید قسمت سمت چپ میتوانید فایل هارو ببینید مسیر هر دو فایل را مجدد باید تعریف کنید از قسمت سمت راست که مطابق عکس هایلایت شده گزینه source را انتخاب کنید
در تب جدید مسیر فایل اکسل را تعریف کنید و اوکی کنید برای فایل queue details هم این کار را انجام دهید
سپس از منوی بالا سمت چپ گزینه close & apply را انتخاب کنید تا فایل های شما تعریف و refresh شود
این خروجی ها با توجه به گزارش هایی که آپلود کرده اید برای شما ساخته میشود و داشبورد شما آماده هست.
با تشکر از همراهی شما