اتصال سیموتل به WHMCS

سیستم WHMCS چیست؟

مخفف کلمه Web Hosting Management Complete Solution به معنای «راه حلی برای مدیریت کامل میزبانی وب» می باشد. البته این به معنی این نیست که شما نمی توانید از این سیستم برای دیگر خدمات تخصصی مانند پشتیبانی، فروش خدمات و محصولات متفاوت استفاده نکنید.

این سیستم عملا یک CRM فروش بوده که از لحظه ارائه خدمات و محصول تا روند پرداخت و پشتیبانی و حتی پیگیری ها را بصورت خودکار انجام می دهد.

در واقع یک سیستم حسابداری بسیار پیشرفته و دقیق به همراه ماژول های مورد نیاز جهت راه اندازی یک هاستینگ قدرتمند می باشد از جمله امکانات این سیستم در اختیارکاربران و مدیران قرار می دهد می توان به قابلیت عضویت و مدیریت کاربران، سیستم پشتیبانی و تیکتینگ، سیستم حسابداری پیشرفته، امکان پرداخت آنلاین، امکان متصل شدن به کنترل پنل های مختلف وب سایت مانند سی پنل، دایرکت ادمین، قابلیت ثبت و تمدید دامنه، پشتیبانی از چندین زبان دنیا، سیستم گزارش گیری پیشرفته اشاره کرد.

ماژول اتصال مرکز تماس سیموتل به WHMCS

ز این رو وابستگی بسیار زیادی بر روی این سامانه خصوصا برای شرکت های ارایه دهنده سرور و هاستینگ وجود دارد. بنابراین افزونه ای بر روی سیموتل طراحی نمودیم که با ارسال رویدادهای به این سامانه از مدیریت نسبی بر روی مشترکین بهره می برد.

این افزونه قابل نصب بر روی WHMCS می باشد و برای نصب نیاز به PHP 7.3 می باشد. این افزونه با نسخه 8 سیستم WHMCS بصورت کامل تست شده است.

در قسمت تنظیمات سیستم شما می توانید سرور های سیموتل را معرفی نمایید تا رویدادها را از آن دریافت یا درخواست ها را به آن ارسال نماید.

پس از تعریف آدرس سرور سیموتل آن را میتوانیم در گزینه بعدی مورد استفاده قرار دهیم که در آن باید اسم سرور و IP سرور یا آدرس اینترنتی آن را به انضمام یوزر و پسورد API سیموتل و سطح دسترسی یوزر مورد نظر را اضافه می نماییم.

نکته: یک سامانه میتواند به چند سیموتل متفاوت متصل گردد

در تنظیمات کاربر شما می توانید تنظیمات شخصی خود را اعمال نمایید.

در اولین گزینه شما می توانید پاپ آپ شدن شماره در صورتی که مشترک شما تماس گرفت را انتخاب نمایید.

و در گزینه بعدی شما می توانید قابلیت کلیک تو دایل را در این سامانه ها فعال نماییم که در صورتی که شماره ای در این سامانه باشد و قابلیت کلیک تو دایل برای آن فراهم خواهد بود و با کلیک بر آن با انتخاب پروفایل مورد نظر تماس از آن سرور خارج خواهد شد.

در قسمت بعد پروفایل ایجاد شده در مرحله ۱ را انتخاب می نماید و شماره داخلی خود را وارد نمایید.

دقت نمایید که تماس هایی که به این شماره داخلی متصل شود را به کاربر WHMCS منتصب می نماید.

با ایجاد پاپ آپ شما می توانید تنظیم نمایید چه منوهایی برای کاربر ایجاد شود. کلید های مشاهده پروفایل، ویرایش پروفایل، سرویس ها، دامنه ها، یادداشت ها، تیکت ها، تراکنش ها، فاکتور ها، پیش فاکتورها، ایجاد تیکت، ایجاد فاکتور، ایجاد پیش فاکتور و صورت حساب در منوی باز شده قابل انتخاب هستند به عنوان مثال ما در زیر ۳ گزینه مشاهده پروفایل و یادداشت ها و تیکت ها را انتخاب نموده ایم.

swc4

همانطور که مشاهده می نمایید سه گزینه پس از پاپ آپ تماس قابل مشاهده می باشد و با کلیک بر روی آن سریعا به اطلاعات فوق دسترسی ایجاد می نماید.

و یک منوی تایم اوت هم در زیر ان وجود دارد که با کلیک در مکان سفید ان را فریز می نماید و در صورت فریز شدن و عدم نیاز به آن قابل بستن می باشد.

در قسمت بعد شما می توانید سامانه را تست نمایید.

و در این قسمت شما می توانید شماره ای که نیاز به ایجاد تماس هست را وارد نمایید تا سیستم تماس را ایجاد و به داخلی شما متصل نماید.

دقت نمایید که این شماره از پروفایل انتصابی به شما برای تماس خروجی استفاده می نماید و تماس را بر روی گوشی شما ایجاد و بعد از پاسخگویی شما به مقصد ذکر شده در این منو تماس گرفته و اتصال بین دو تماس را ایجاد می نماید.

منوی بعدی منوی ریز مکالمات و یا اصلاحا CDR می باشد. در این منو تمامی مکالمات با تمامی داخلی ها و اشخاص منتصب به داخلی ها قابل مشاهده می باشد.

و همانطور که مشاهده می نمایید قابلیت جستجوی تماس بر اساس تماس های ورودی و خروجی امکان پذیر است.

پارامترهای ذکر شده عبارتند از نوع تماس بر اساس ورودی و خروجی، مبدا تماس، مقصد، شخص منتصب به داخلی، مشتری تماس گیرنده، تاریخ تماس، مدت مکالمه و وضعیت تماس قابل مشاهده می باشد.

در منوی بعدی ادمین قابلیت معرفی همکاران خود و شماره داخلی آنها را دارد.

همچنین در پروفایل مشتری ها و قسمت دیگر امور که با علامت قرمزدر شکل زیر مشخص شده گزینه اخرین تماس ها برای سیستم شما ایجاد شده است که با کلیک بر روی آن می توان ریز مکالمه هر شخص را نیز در کنار تیکت های آن مشتری نمایش داد.

فاز بعدی پروژه: در گام بعدی پروژه ضمیمه کردن فایل صوتی به هر تیکت مورد نظر می باشد که البته پشنهادات شما مشترکین عزیز روشن کننده راه ما خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر این ویدیو را ببینید.