ابتدا از خالی بودن حافظه سیستم مطمئن باشید
سپس با دستور زیر اگر پراسس مونگو وجود دارد کامل kill نمایید
ps aux | grep mongo
kill -9 IDpross
سپس مجددا دیتابیس را ران نمایید
مشکل رفع شد.
روشی که مشکل را حل کردم به این صورت بود :
1- مسیر ذخیره سازی فایل های دیتابیس رو به یک پوشه کنار پوشه قبلی تغییر دادم و از فایل های قبلی یک بکاپ گرفتم که اگر مشکلی بوجود اومد اونهارو بازگردانی کنم
2- دیتابیس را اجرا کردم و بدون مشکل اجرا شد ( گویا اجرا نشدن دیتابیس به دلیل مشکل در فایل های قبلی بود )
3- وارد CLI مونگو شدم و یوزر سیموتل را ساختم و role هارو ست کردم و یکبار خاموش روشن کردم دیتابیس را
4- بکاپ هفتگی روز قبل از مشکل ( اینجور جاها به اهمیت بالای بکاپ گیری ها میشه پی برد ) را با کامند simotelhelper db restore، جایگزینی کردم
با توجه به عکس ارسالی دیتابیس شما اصلا ران نمی باشد
بررسی بیشتر نیاز به ارسال لاگ مونگو می باشد
اما برای رفع سریع تر می توانید از مرکزتماس بکاپ گرفته و دیتابیس repair یا مجددا نصب کنید