سلام
برای اینکه بتونیم از قابلیت page استفاده کنیم ابتدا مانند تصویر زیر در دایل پلن سیموتل انجام میدهیم
تنظمیات کامپوننت نیز به شکل زیر انجام شده (انتخاب داخلی های مشخص)
در اینجا اگر 11* گرفته شود داخلی های 701 و 702 و 703 باید برروی اسپیکر بروند و صحبت شما شنیده شود اما گاها این اتفاق نمی افتد
به دلیل اینکه ابتدا باید اجازه انجام این قابلیت بر روی Ipphone فعال شود
برای نمونه نحوه فعال سازی برای تلفن های با فریم ویر جدیدتر grandstream
گزینه Allow Auto Answer By Call Info/Alert-Info باید مقدار “Yes” تنظیم شود
عکس زیر نمونه قدیمی تر تلفن این برند
در بخش Account و قسمت Call setting
Allow Auto Answer By Call Info برابر Yes قرار میدهیم
در تصویر زیر هم برای تلفن yealink میباشد
نکته:در برخی موارد باید برای تنظیم پترن خروجی هم دقت لازم را داشته باشیم
به عنوان مثال در تصویر اول دایل پلن کد 8XXX* تعریف شده است که کامپوننت pickup وصل شده
تنظیمات کامپوننت هم به صورت زیر است
برای مثال فرض کنیم داخلی 200 در حال زنگ خوردن است و داخلی دیگری میتواند با گرفتن 8200* (چون skip هم برابر 2 قرار داده دو عدد از شماره ارسالی به کامپوننت رد و در آخر عدد 200 ست میشود) تماس را به اصطلاح شکار کند
اگر رنج داخلی ها ایجاد شده 200 باشد و تلفن ها هم grandstream سری های زیر باشند
pickup اتفاق نمی افتد
GXP1610/GXP1620/GXP1625/GXP1628
با مشاهده لاگ cli استرسیک هنگام شماره گرفتن مثلا 8252* سمت مرکز تماس فقط 52 ارسال میشود
دلیل آن هم این است که فیچر کد 82* برای تلفن های گرند استریم تعریف شده است
یعنی دو رقم اول را برای اجرای فیچر کد و دو رقم بعدی ققط سمت مرکز تماس ارسال میشود
برای حل مشکل هم میتوان این فیچر کدها را از تنظیمات تلفن تغییر داد یا هم پترن خروجی اصلاح شود