قابلیت H.A یا High Availability چگونه است؟

در منوی maintenance گزینه ای به نام ha , ha logs داریم
لطفا توپولوژی و نحوه استفاده از ان را توضیح دهید

موضوع H.A در این پست توضیح داده شده است

ولی در لایه اپلیکیشن برای ویپ، سیموتل می تواند با ارایه حداقل سه ماشین در سه سرور متفاوت ارایه خدمات بدهد
به عنوان مثال 3 سرور که ممکن است در دیتا سنترهای متفاوتی باشند تا زمانی که حداقل 2 سرور ارایه خدمت بدهند میتواند خدمات بدهد و با از بین رفتن یک سرور مکالمات دچار اختلال نخواهد شد.
این تعداد میتواند بصورت فرد تا 5 و 7 و … همین طور ادامه خدمات بدهد و شرط ادامه خدمات upبودن حداقل نصف + 1 سرور می باشد
در زمان اختلال دیتا بیس ها رای گیری می کنند که کدام سرور ادامه خدمات را انجام دهد که به آن سرور ها voter گفته می شود
در این حالات گزاراشات در دیتابیس ها موازی ضبط می شود و اگر صدا ها نیز بصورت لوکال ذخیره نگردد و بر روی یک سرور تحت شبکه مانند san , nas اراهی خدمات دهند از همان لحظه قطع تماس نیز صداهای مکالمات نیز موجود می باشد
یک ip مجازی به کلاینت ها معرفی میگردد تا در لحظه خطا آن آی پی به سرور دیگری اختصاص یابد و نیاز به ست کردن آی پی دوم روی کلاینت ها نباشد ( هر چند این کار نیز ممکن می باشد)
همانطور که از شکل پیداست
در یک قسمت منابع هستند
در یک قسمت مصرف کننده ها هستند
در یک قسمت سرورها هستند که مدیریت استفاده از منابع را برای مصرف کنندگان فراهم می کنند
و در بین این ارتباط ها شبکه است که ارتباط بین اجزا را فراهم می کند
و از طرفی در این نتورک با اختصاص یک آی پی مجازی که می تواند بر روی همه سرورها مستقر گردد
تمامی سرور ها با یک ip دیده می شود
نکته: ما در لایه گیت وی ها هم دو عدد e1 gateway را پیش بینی نموده ایم تا درصورت بروز خطا بر روی یک گیت وی، دیگری ادامه وظیفه را انجام دهد تا حل مشکل

Untitled (1)