رفع مشکل Unreachable شدن خطوط آسیاتک و پیشگامان

با سلام و احترام
گاها این مشکل به وجود آمده که امکان تماس خروجی و ورودی نیست اما تماس داخلی به داخلی بدون مشکل انجام میگردد
در مرحله اول باید وضعیت خطوط بررسی گردد، شما می توانید در صفحه وب سیموتل از قسمت Control Panel > PBX CLI و با وارد کردن کد sip show peers از وضعیت ترانک ها مطلع شوید
در صورتی که وضعیت ترانکی unreachable هست باید چند مورد تست گردد

مورد اول:
ابتدا بررسی کنید که اتصال بین مودم و سرور ویپ برقرار و ارتباط داشته باشند اگر ارتباط برقرار بود
درگام بعدی شارژ اینترنت مودم مطمئن شوید.
تذکر : باتوجه به اجاره ای بودن ip static ها تست بفرمایید که ip تغییر نداشته است البته این مورد برای خطوط سیپ ترانک می باشد.

مورد دوم:
اگر از مودم های TDLTE ایرانسل ، اسیاتک یا مبین نت استفاده میکنید باید به رجوع، قسمت settings > security > Sip Alg رجوع کنید و تیک مربوطه به این قسمت رو غیرفعال کنید

مورد سوم:
دارای میکروتیک هستید، لازم هست که Sip Alg میکروتیک هم غیرفعال کنید مسیر :
IP > Firewall > Service Ports

پس از غیرفعال کردن مجدد وضعیت خطوط رو چک کنید
اگر همچنان unreachable بودند به تب IP < Firewall < connections رجوع و در قسمت های Dst. Address/Port و Src. Address/Port ای پی ترانک را وارد و تمامی کانکشن هارا ببندید سپس یک دور ترانک را غیرفعال و فعال کنید

اگر با انجام موارد بالا همچنان خط های شما unreachable بود لطف کنید با بخش پشتیبانی در این خصوص در ارتباط باشید

3 Likes