سلام وقت بخیر،
خیلی جاها پیش میاد که مرکزتماس توی یه سازمان راهاندازی شده باشه و بصورت پیشفرض دسترسی اینترنت مرکزتماس بسته شده باشه. در این مواقع معمولا با export کردن آدرس یک پروکسی امکان دسترسی به اینترنت فراهم میشه، برای مثال
export http_proxy=http://proxy.ul.tc.ir:8080
تحت این شرایط یکی از مشکلاتی که وجود داره بسته شدن پورت پیشفرض simotelhelper هستش که دراین صورت امکان آپدیت سرور یا گرفتن پچهای نرمافزار نیست( مرکزتماس با سرور مرکزی برای انجام اینکارها ارتباط نداره)
-
راهکار چیست؟
تغییر پورت پیشفرض سیموتل به پورت باز مثلا 80
برای تغییر پورت دستورات زیر را بهترتیب وارد کنید(پورت 80)
ubuntu
stop simotelhelper
simotelhelper --port 80
debian
service simotelhelper stop
simotelhelper --port 80
اگر همه چیز درست پیش بره با همچین خروجی مواجه میشید
با توجه به اینکه بعد از زدن دستور سرویس توی foreground فعال میشه بهتره دستور بالا رو توی یه screen اجرا کنید تا نیاز نباشه یه تب دیگه برای انجام ادامه کارتون باز کنید
ایجاد اسکرین با دستور
screen -u
خروج از اسکرین با دستور
ctrl+A+D
بستن اسکرین با دستور
ctrl+D
بعد از انجام این کار میتونید آپدیت و پچ رو انجام بدید، برای مثال خروجی آپدیت از 6.2.8 به 6.2.28
simotelhelper update simotel
در نهایت بعد از تموم شدن کارتون سرویس simotelhelper رو با زدن ctrl+c غیر فعال کنید و دوباره با دستور زیر سرویس رو روی پورت پیشفرض فعال کنید
ubuntu
start simotelhelper
debian
service simotelhelper start