انتقال خط توسط گیت وی نیوراک (لینک نیوراک) newrock

برای انتقال خطوط شهری و تحویل آن به یک نقطه دیگر اصطلاحا انتقال خط انجام داده و نیاز به یک لینک FXO,FXS از یک جنس می باشد
در مراحل زیر ما این روال را بررسی می نماییم
گیتوی FXS :
تنظیمات بر روی گیتوی FXS به شرح زیر می باشد.
Network:
در این قسمت تنظیمات مربوط به شبکه دستگاه انجام می شود.

image

SIP:
حال می بایست IP سرور )گیتوی(طرف مقابل به این دستگاه معرفی شود .پس از قسمت Basic به تب مربوط به SIP رفته و در فیلد IP Address ،Proxy Server مربوط به دستگاه طرف مقابل (FXO) را وارد کنید.

image

Line:
حال می بایست از مسیر Line → Phone Number به هر یک از داخلی های FXS یک شماره اختصاص داده شود

image

در همین مسیر به تب Feature رفته و فیلد Hotline تک تک پورت ها را در حالت Immediate قرار دهید.
image

به محض فعال شدن Hotline، می بایست در فیلد Number شماره ای که قرار است پورت FXS مورد نظر بر روی آن Hotline شود (در واقع پورت FXO نظیر در گیتوی طرف مقابل)، وارد گردد.
image

Route:
نیازی به نوشتن هیچ روتی در این قسمت نیست.

image

Tones:
در این قسمت نیز تنظیمات مربوط به tone های روی گیتوی از جمله Congestion Tone ،Busy Tone ،Dial Tone و … با انتخاب کشور مربوطه انجام می شود .بنابراین در اینجا کشور ایران را نتخاب کنید.

image

Call Status:
بعد از انجام تنظیمات بر روی گیتوی از قسمت Call Status → Call Status می توان وضعیت پورت های FXS را مشاهده کرد.

image

Tools:
را بر روی گیتوی انجام Software Upgrade ،Change Password ،Restore Factory از اینجا می توان کارهایی همچون داد.

image

حال می بایست تنظیمات لازم نیز بر روی گیتوی طرف مقابل انجام شود.

گیتوی FXO:

Network:
تنظیمات لازم بر روی پورت شبکه دستگاه در این قسمت انجام می گیرد.

image
SIP:
در این قسمت سرور (گیتوی) طرف مقابل به دستگاه معرفی می شود .بنابراین باید در قسمت Basic → SIP در فیلد Proxy IP Address ،Server مربوط به دستگاه FXS طرف مقابل وارد گردد.

image

Trunk:
حال می توان مشخص کرد که به هر پورتی کدام خط شهری متصل شده است

image

در این مرحله با قرار دادن تنظیمات زیر بر روی هر یک از پورت های FXO، مقاصد تماس های ورودی از سمت خطوط شهری به گیتوی، مشخص می شود.
Inbound Handle: Binding
Number: FXS Number
بعد از انجام تنظیمات بالا، تماس ورودی به هر یک از پورت های FXO به سمت پورت FXS نظیرش در گیتوی طرف مقابل منتقل خواهد شد.

image

در قسمت System → Trunk می توان با تغییر Gain، بر روی کیفیت صدا دریافتی و ارسالی تغییرات اعمال کرد.
همچنین اگر دستگاه مشکلی در ارتباط با شناسایی بوق Busy داشت می تواند در قسمت Busy Detection با تغییر On-time و Off-time این مسئله را برطرف کرد.

image

Routing:
در این قسمت نیازی به تعریف کردن روت نیست.

image

Tones:
تنظیمات مربوط به tone های روی گیتوی از جمله Congestion Tone ،Busy Tone ،Dial Tone و …با انتخاب کشور مربوطه انجام می شود .بنابراین در اینجا کشور ایران را انتخاب کنید.

image

Call Status:
بعد از انجام تنظیمات بر روی گیتوی از قسمت Call Status → Call Status می توان وضعیت پورت های FXO را مشاهده کرد.

image

Tools:
از اینجا می توان کارهایی همچون Software Upgrade … ،Change Password ،Restore Factory را می توان بر روی گیتوی انجام داد.
image

بعد از انجام تمامی مراحل بالا، هر تماس ورودی به هر یک از پورت های FXO به سمت گیتوی طرف مقابل و پورت FXS نظیر خود منتقل خواهد شد. همچنین هر تلفن آنالوگ متصل به پورت FXS می تواند برای تماس های خروجی خود از خط شهری متصل به پورت FXO نظیرش استفاده کند.

1 پسندیده

سلام
وقت بخیر

ما یک دستگاه newrock om۲۰ داریم تو شرکت و مودم adsl و آی پی ثابت هم قرار دادیم
یک خط مخابراتی رند که تو محل شرکت بود متصل کردیم تا اینترنتی بتونیم به یک فروشگاه دیگه مون انتقال بدید

در فروشگاه هم مودم adsl ویپ یوتل v۳۰۴f قرار دادیم و تنظیم کردیم و خروجی دادیم به تلفن

الان مشکلی که داریم
ابتدا که تنظیمات voip مودم یوتل را انجام و ذخیره میکنیم،همه چی درست هست
هم تماس های خروجی و هم تماس های ورودیمون

بعد از حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه،دیگه تماس ورودی نداریم
یعنی هر کسی به شماره زنگ بزنه،ارتباط برقرار نمیکنه و تلفن فروشگاه دیگه زنگ نمیخوره و انتقال مکالمه انجام نمیشه
ولی همون زمان راحت میشه با همون شماره با هر جا تماس خروجی داشت
فقط تماس ورودی قطع میشه
و تا تنظیمات در مودم دوباره ذخیره نکنیم،درست نمیشه
و مجدد بعد چند دقیقه قطع میشه
روی دو تا مودم از همین مارک هم چک کردیم و همین مشکل بود

ممنون میمش راهنمایی کنید،که این مورد به کانفیگ newrock هست یا مشکل از مودم یوتل هست؟

تشکر

احتمالا مربوط به مودم یوتل شماست
لطفا با یک مودم دیگه تست کنید
و پورت فرورادها رو انجام بدید
دقت کنید اگر گزینه sip alg دارد مودم شما آن را غیر فعال نمایید