آموزش حذف نویز و اکو در گیتوی نیوراک
تماسهای صوتی در گیتویها به بافر میروند تا مشکلاتی مانند تأخیر، نوسانات زمانی بستهها (jitter) و لغو اکو را مدیریت کنند. این بافرها به طور موقت دادههای صوتی را ذخیره میکنند تا تماس بهطور پیوسته و با کیفیت بالا به مقصد ارسال شود. بستههای صوتی پس از پردازشهای لازم از جمله لغو اکو و مدیریت jitter به مقصد ارسال میشوند. پارامترهای echo_cancel_len و echo_tail مربوط به طول و مدت زمان شناسایی تاخیر و دقت شناسایی اکو هستند. این دو پارامتر معمولاً به دستگاه کمک میکند تا مدت زمانی که باید صداها را برای شناسایی و حذف اکو بررسی کند، مشخص کند. به جهت حذف نویز روی گیتوی نیوراک لازم است این دو پارامتر به شیوه زیر تغییر کنند.
ابتدا وارد مرورگر وب شده و پنجره جدیدی باز کرده آدرسی در قالب زیر را باز کنید:
با دستور زیر ما از طریق xml میتوانیم پارامترهای مربوط به بافر گیتوی را تغییر میدهیم
x.x.x.x/xml?method=gw.config.set&idY=Z
توضیح قسمت ها:
x.x.x.x:آی پی گیتوی نیوراک
Y: ID مورد نیاز برای تغییرات
Z: برای تنظیم پارامترهای جدید می باشد.
با فرض آی پی 192.168.1.100 آدرس زیر را وارد می کنیم.
برای برطرف کردن مشکل نویز می توانیم از z=48 و id=190 استفاده کنیم.
192.168.1.100/xml?method=gw.config.set&id190=48
نکته: برای تست کردن بهتر است که در حین مکالمه این تغییرات را انجام دهید و در صورتی که به نتیجه مطلوب نرسیدید می توانید از عکس زیر برای جایگزینی مقادیر استفاده کنید.