منابع مورد نیاز برای نرم افزار مرکز تلفن و مرکز تماس سیموتل
تعداد تماس همزمان | RAM | CPU(3 GHz at least) | HDD(at least) | ضبط مکالمه فعال |
---|---|---|---|---|
25 | 4GB | 2 Cores | 100GB | 20% منابع بیشتر |
50 | 6GB | 2 Cores | 100GB | 20% منابع بیشتر |
100 | 8GB | 3 Cores | 100GB | 20% منابع بیشتر |
200 | 16GB | 4 Cores | 100GB | 20% منابع بیشتر |
500 | 32GB | 6 Cores | 100GB | 20% منابع بیشتر |
1000 | 48GB | 10 Cores | 100GB | 20% منابع بیشتر |
1000+ | استعلام | استعلام | استعلام | استعلام |
مدت زمان فایل صوتی | حجم فایل | فرمت ذخیره سازی |
---|---|---|
1 ثانیه | 1KB | MP3 |
1 دقیقه | 60KB | MP3 |
1 ساعت | 3.6MB | MP3 |
منابع می تواند به صورت مجازی یا سرور فیزیکی تحویل شود.
منابع بصورت حدودی و حداقلی تعیین شده است و ممکن است در پروژههای خاص متفاوت باشد.
مبنای مصرف منابع تعداد تماس همزمان است. تعداد داخلی یا ترانک تعریف شده تاثیر چندانی ندارد.
در صورت استفاده از سختافزار دست دوم توصیه می شود HDD نو باشد و CPU حداقل نسل 5 باشد.
در خصوص Ethernet پیشنهاد می شود حداقل کارت شبکه گیگ در نظر گرفته شود.
در خصوص فضای ذخیره سازی استفاده از SAN و NAS توصیه می شود.
در خصوص میزان هارد برای ذخیره سازی فایلهای صوتی و ضبط مکالمات به عنوان مثال اگر در یک مجموعه به طور میانگین در یک روز 1000 تماس با میانگین هر تماس 3 دقیقه برقرار شود، روزانه حدود 180 مگابایت و ماهیانه حدود 5.5 گیگابایت فضا اشغال می کند.