چگونه ویس میل پرسش و پاسخ بسازم

من میخوام سامانه بتونه ویس میل بگیره و کد پیگیری بده و بتونیم به اون جواب بدیم
ایا سیموتل میتونه این کارو بکنه؟

این ماشین با هدف مشتری مداری و کنترل حجم بالای تماس های ورودی راه اندازی شد. بطوریکه دانشجویان یا مشتریان بدون ارتباط مستقیم با کارشناسان طرح سوال در دپارتمان مربوطه میکنند. مشتریان برای هر سوال کدرهگیری دریافت میکنند که بتوانند پاسخ آن را در روز بعد استعلام کنند. مشتریان قادر هستند بعد از شنیدن پاسخ با فشردن عدد 1 به نشانه تایید و عدد 2 به نشانه عدم قانع شدن نظر خود را نسبت به پاسخ اعلام کنند همچنین مشتریان میتوانند درحین شنیدن پیام آنرا کنترل (جلو و عقب) کنند. کارشناسان سوالات مشتریان را در صندوق صوتی مخصوص هر دپارتمان گوش میکنند و برای هر کدرهیگیری پاسخ مربوطه را میگذارند. نکته قابل توجه این است که کد رهگیری در بخش صتدوق صوتی و ستون کالرنیم callername قابل مشاهده است و کارشناسان به راحتی میتوانند آنرا مشاهده و پاسخ مربوطه را با شماره گیری کدرهگیری پس از شنیدن صدای beep بگذارند. مراحل کار ماشین بطورکلی

3 مرحله می باشد که در ادامه به جز آمده است.
مرحله 1 بخش کدرهگیری

این بخش اولین مرحله در ماشین پرسش و پاسخ است که در آن مشتری پس از انتخاب منوی پرسش مطابق تصویر 1-1 در بخش منشی گویای سازمان، ابتدا کدرهگیری را که عددی رندوم و 4 رقمی است را 3 بار میشنود و یادداشت میکند (میتوان api پیامک هم دید) کد رهگیری در بخش کالرنیم افزوده میشود سپس در بخش بعدی مطابق تصویر 2-1 به صندوق صوتی دپارتمان مربوطه برای طرح سوال هدایت میشود.

[fathi60008]
exten => _.,1,set(number=${RAND(1001,9999)})
same => n,SayDigits(${number}) same => n,waitExten(2)
same => n,SayDigits(${number}) same => n,WaitExten(2)
same => n,SayDigits(${number})
same => n,Set(CALLERID(name)=${number}) same => n,NoOp(*** ${CALLERID(all)} ***) same => n,Goto(soal-project,60008,1) same => n,HangUp()

image

مرحله 2
در این مرحله کارشناسان با چک کردن روزانه صندوق صوتی نسبت به کدرهگیری ها اقدام به پاسخ میکنند. کارشناسان فقط کافیست کد 4 رقمی رهگیری را با تلفن روی میز شماره گیری کرده و پس از شنیدن صدای بوق پیام خود را بگذارند. پاسخ در شاخه ای از سرور ذخیره میشود که بعدا برای پیگیری مشتریان به آن رجوع خواهد شد.

[fathi22]
exten => _XXXX,1,Answer()
same => n,Set(folder=${EXTEN})
same => n,NoOp(*** ${folder} ***)
same => n,MixMonitor(/home/adminz/folder/${folder},p) same => n,WaitExten(720)

مرحله 3

در این مرحله مشتریان با وارد کردن کد رهگیری مربوطه میتوانند پاسخ گذاشته شده را گوش کنند و نهایا به نظرسنجی ارسال می شوند تا نسبت به پاسخ عدد 1 به منزله تایید و یا عدد 2 به نشانه عدم تایید را وارد نمایند.

[fathi3]
exten => _.,1,Answer()
same => n,Read(anscode,rahgiri)
same => n,ControlPlayback(/home/adminz/folder/${anscode},,4,6,,5) same => n,Set(CALLERID(name)=${anscode})
same => n,NoOp(**3** ${CALLERID(all)} **3**))
same => n,Goto(soal-project,${anscode},1)
2 Likes

با سلام و عرض ادب
دکتر جان ، ضمن تشکر از ارسال مطالب بسیار آموزنده ، لطفا در صورت امکان به سئوالات ذیل پاسخ فرمایید:
مرحله اول ویس میل رو متوجه شدم و انجام شد (کد 4 رقمی اعلام می شود)
مرحله دوم کد را در کجا وارد کنم؟ و شماره پیگیری اعلام شده را در کجا مشاهده کنم ؟ آیا به نسخه نرم افزار مربوط است؟
مرحله سوم هم به همین شکل متوجه نشدم
لطفا راهنمایی فرمایید.
سپاسگزارم