حل مشکل کار نکردن شماره‌گیری در IVR

با سلام خدمت دوستان عزیز،
گاهی وقتا توی بعضی از پروژه پیش میاد که ترانک رجیستر میشه و همه چی اکیه اما وقتی تماس روی ترانک گرفته میشه شخص هر چقدر هم عدد توی IVR وارد کنه باز تاثیری نداره و به اصلاح اصلا dtmf رد نمیشه و نمیتونه به جای خاصی وصل بشه، این مشکل معمولا به خاطر عدم تطابق استاندارد dtmf تنظیم شده سمت ارائه دهنده خط و مرکزتماس پیش میاد که با تغییر استاندارد میشه حلش کرد.
برای تغیرش به بخش pbx> trunks مراجعه کنید و دکمه ویرایش ترانک بزنید، یکی از پارامتراها به نام DTMF Mode هست که با تغییر اون میشه مقدار dtmf رو عوض کرد.

از dtmf برای ارسال اعداد در سیستم های تلفنی در حین برقراری تماس استفاده می شود.

انواع حالت dtmf شامل:

  1. حالت sip info: در این حالت dtmf در قالب بسته های پروتکل sip انتقال داده می شود، معمولا sip proxy ها از این حالت استفاده می کنند.

  2. حالت rfc2833: حالت تقریبا رایج و پیش‌فرض اکثر سیستمها، در این حالت dtmf در قالب اعداد و در بستر پروتکل rtp منتقل می شود. استریسک به صورت پیش فرض از این dtmf استفاده می‌کند.

  3. حالت inband: در این حالت dtmf در قالب بسته های rtp اما نه به صورت اعداد و دیجیتال بلکه به صورت صوت منتقل می‌شوند، همانند سیستم های غیر دیجتال قدیمی.

  4. حالت Auto: یک حالت چهارم هم داریم به نام Auto که البته یکی از حالت های بالا به صورت خودکار انتخاب می گردند.